Relația mea cu PR-istele #tepupiubita

Povesteam acum ceva timp pe pagina mea de Facebook, despre o experiență cu o duduie care după ce mă pupă și mă iubește în telefon, că vrea și ea postare, pretty please; când să închid telefonul (adică un Allview jalnic care nu se închide la timp), aud: “ Doamne ce mă scoate din minți figuranta asta”.

10888776353_9c71574e19_b Am lucrat și încă lucrez în PR; am cunoscut oameni de o calitate deosebită, oameni de valoare, pe care îi vedeam la televizor când eram mică și îi apreciam. Știu că nu toată lumea vede lucrurile ca mine, însă măcar puțin profesionalism aș vrea să văd. Îmi e dor.

Ce mă deranjează cel mai mult când vine vorba de maniera în care fac unele PR-iste scoase proaspăt cu gențile Chanel de pe băncile Universității de mare valoare Spiru Haret?

  1.  PR-istele lingușitoare

Cele care consideră că cea mai usoară modalitate să îți faci contacte în presă este să folosești giugiuleli fără număr.

–        Ce faaaaaci?(..)  Suuuuper, mă bucur că ești bine, dragă! Uite voiam să te rog să îmi postezi și mie materialul ( în cele mai multe cazuri e “vroiam”.) Adică strategia mare de comunicare e așa: fac materiale de presă, fac pachete cu tot felul de cadouri, trimit doar cui vor ele, după care se lingușesc de toată lumea, chiar și celor cărora nu au trimis. Și nu e corect. Am testat pe pielea mea cu foste colege de redacție; eu primeam un cadou, se așteptau să postez ceva măcar pe Facebook, nu trimiteau niciun mesaj, iar pe cele pe care nu le-au băgat în seamă, le sunau și le urau o zi cu sooooooare și așteptau cu drag un link. Țin minte că ne amuzam și propuneam să venim cu recipente să împărțim geluri de duș și șampoane între noi.:))

E penibil; plus că trăim în era rețelelor sociale; vede toată lumea când una primește ceva și mă rogi  în stilul “nu am mai avut și pentru tine, sau chef de tine, însă bagă și tu pe site materialul că să fac monitorizearea apoi”.

#penibiliubita

  1.  Cele care nu știu să organizeze evenimente dar au impresia că e totul “frumi”

Am participat la unele evenimente unde beam cafea doar ca să nu adorm. Întârzieri, eveniment prost organizat, cu pungi separate “ uite pentru voi ăștia mai prosti” și mai avem și cadouri “ speciale” pentru semivedete siliconate de pe la pagina 5. Evenimente la care eram trecută pe lista Horholici; păi dacă tot mă suni de 3 ori pe săptămână, reține numele meu. Nu o face pe isteața,

– Scuzeeee, nu te știam de Vîrgolici, ci de Cătălina.

Sprâncenele mele devin arcuite-

-“Ecaterina poate, sau am ajuns la evenimentul greșit?”.

– Mă scuzi, sunt obosităăăă, avem atâția clienți, e nebunie. 

Yeah, sure.

  1.  Cele care trăiesc pe rețele sociale, nu vizualizând o campanie de PR per ansamblu

Adică: scriu în comunicatul de presă ce maaaaaare succes a avut produsul, uite și X îl folosește și recomandă (pentru bani cred că recomandă și untură de porc) însă nu văd per ansamblu. Dacă apoi faci un mic research, sau pur și simplu scrii pe Google numele produsului promovat, ca rezultat al căutărilor vin postările de pe blogurile unde s-au trimis testere/cadouri și sunt preluări cu copy-paste cu ce am și eu în inbox. Fără impresii personale, fără relatări sincere, fără materiale personalizate ci doar copiere comunicat, pozele din portofiul agenției și eventual o poză pe Instagram sau Facebook cu mulțumesc @cutărică.

Nu așa se face comunicarea; iar fetele care merg pe strategia asta au impresia că este cea mai bună; și așa se ducea vestea că merge treaba în comunicare. Păi de ce să citim materiale bune, de ce să mergem la seminarii? La workshop-uri? Nu! Trimitem un cadou unei bloggerițe cu un număr mare de urmăritoare, domnișoara  respectivă printre două ședințe de botox are timp și de o poză, și apoi PR-istele ies la un prosseco.

Bineînțeles, există și fete care sunt profi și cu care am des discuții, cu care pot duce un dialog frumos, cu care am realizat numeroase concursuri, parteneriate și cu care încă lucrez și îmi e drag să mă revăd la unele evenimente faine. Mă bucur să știu că am pe cine mă baza, mă deprimă să știu că sunt multe care fac parte din categoriile de mai sus deloc onorabile.

Eu nu vă pup și vă urez campanii care să vă placă mult, mult.

 

 

 

 

Please follow and like me:
0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *